Lectura

„Nu e alta mai frumoasă și mai de folos în toată viața omului zăbavă decât cetitul cărților”( Miron Costin )

 

Una dintre cerintele invatamantului modern este aceea a formarii la elevi a deprinderilor de studiu individual si de munca independenta, a capacitatii de a gandi creator, de a solutiona individual sau prin conlucrarea multitudinea de probleme cu care se confrunta in anii de scoala.

Criza lecturii in randul elevilor, scaderea apetitului pentru carte in favoarea TIC si dificultatile in abordarea liricului, ne-au determinat sa cautam modalitati prin care sa readucem elevul in biblioteca si in contact direct cu textul.

Lectura literara pune la dispozitia copilului cunostinte despre mediul inconjurator, despre viata oamenilor si a animalelor, despre trecutul istoric al poporului, despre munca si profesiuni, educatie cultural-artistica si moral-religioasa.

De aceea, inca din clasele primare este necesar sa cunoastem ce si cat citesc copiii, respectand particularitatile lor de varsta.